Recensies - De geheimen van Barslet Anjet Daanje
biedt aan langere verhaallijnen, meer complexiteit, diepgang en meerdere perspectieven. [...]
Het nieuwe zevendelige dorpsdrama De geheimen van Barslet, een andere genomineerde van de wedstrijd in 2005, [...] (ingepland bij de NCRV voor het najaar van 2012) is minder nadrukkelijk politiek geëngageerd, maar gaat op vergelijkbare wijze over hoe publieke fenomenen binnen een gemeenschap vanuit totaal verschillende invalshoeken kunnen worden benaderd. ‘Ik wilde laten zien dat de wereld er compleet anders uitziet door de ogen van de een dan door de ogen van een ander,’ zegt schrijfster Anjet Daanje die het scenario bezorgde. ‘Dat is volgens mij namelijk iets wat mensen tegenwoordig nogal makkelijk vergeten.’
Elk van de zeven afleveringen van De geheimen van Barslet beslaat dezelfde tijdsspanne, bezien vanuit steeds een ander personage. Zo komen de mysterieuze voorvallen die het fictieve plattelandsdorp Barslet in hun greep houden langzaam in een heel ander licht te staan.
Volkskrant, 28 augustus 2012

Nieuw kijkplezier

De geheimen van Barslet (NCRV en NTR, vanaf zaterdag 6 oktober, 20:20 uur op Nederland 2)

Nederland is verslingerd aan Scandinavische series zoals The killing en Borgen, maar ook op eigen bodem worden goede dramaseries gemaakt. Een daarvan is De geheimen van Barslet, de zevendelige reeks die de NCRV en NTR samen uitzenden vanaf zaterdag 6 oktober.
In het dorpje Barslet gebeuren vreemde dingen: op klaarlichte dag regent het vissen, een jongetje kan de toekomst voorspellen en geregeld vliegt er een woonhuis, politiebureau of auto in brand. De gebeurtenissen blijven gedurende de afleveringen hetzelfde, alleen worden ze steeds vanuit het gezichtspunt van een andere dorpsbewoner verteld. Zo moet het de kijker langzaam duidelijk worden
V-255 V-256